Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

47 Lage Naarderweg
Hilversum, NH, 1217 GN
Netherlands

The Broadcaster

Leer Denken Als een Startup

Workshop die  betekenis geeft aan jouw organisatie

IMG_0858.JPG
 
 

Probeer het maar eens. Vraag aan je medewerkers om te verwoorden waar jouw organisatie voor staat. Niet wat jullie doen of hoe, maar waarom. Tijdens mediatrainingen heb ik uitstekende en ervaren managers voor de camera vast zien vastlopen. Die opdracht  is zo eenvoudig nog niet. 

Veel bedrijven hebben vaak geen idee wat hun maatschappelijke meerwaarde is. Wat ze bijdragen aan een mooiere en betere wereld. En juist die vraag beantwoorden is belangrijk. Het is de succesfactor voor een bedrijf. Op basis van mijn ervaringen heb ik naast mediatrainingen een workshop ontwikkeld voor bedrijven en organisaties om die missie helder te krijgen. Zo blijf je in business. Of zo maak je een vliegende start als beginnend bedrijf.

Start ups

Veel bedrijven en organisaties merken dat ze links en rechts ingehaald worden door startups, die fris en anders zijn, een verademing. Wat startups anders doen, is dat ze iets toe willen voegen aan de wereld. Geld verdienen is niet het primaire doel, maar het mooier maken van de wereld.

Elke sector kent deze bedrijven, Tony Chocolonely, Tesla, Knab. Allemaal bedrijven met een ziel. Tony Chocolonely geeft cacaoboeren een beter bestaan. Tesla versnelt de overgang naar een schonere wereld. En Knab maakt bankzaken simpel.

Wat is de oplossing

In een workshop van een halve of een hele dag helpen we organisaties te denken als een startup.

We gaan met jullie team op zoek naar die ene zin, naar de essentie van wat jullie doen. Waarom doen jullie dat, wat is de maatschappelijke meerwaarde? Wat is het massive transformative purpose? Op welke manier wordt de samenleving beter door wat jullie doen?

Door dat scherp te krijgen zullen mensen, intern en extern, een goed gevoel bij jullie activiteiten krijgen. En zullen ze sneller de producten of diensten afnemen. Bedrijven met een duidelijke maatschappelijke missie hebben een streepje voor en doen het gewoon beter.

Tijdens de sessie vragen we  waarom mensen ooit vol overtuiging voor hun vak en bedrijf gekozen hebben. Dat zijn vaak emotionele en mooie momenten. Er ontstaat verbondenheid tussen collega’s die een passie delen.

Wat heb je er aan?

Na afloop van die sessie staat er een zin op het bord. Die zin verwoordt wat jullie doen en vooral waarom jullie het doen en zal betekenis en richting geven aan alles wat de organisatie doet.

Op verzoek maken we rond die zin een bedrijfsvideo, waarin de maatschappelijke boodschap verteld wordt. Die film wordt gemaakt door Sander Ligthart, een van de allerbeste corporate filmmakers die ik ken.

Die ene zin zal de pay off worden van video. En die zin kan gebruikt worden op de website en in andere uitingen. Omdat die woorden diep uit de eigen mensen komt is de kracht en impact interne en extern enorm groot. Veel krachtiger dan een boodschap die bedacht is door een reclamebureau.

Het vaststellen van de gezamenlijke missie van het bedrijf of organisatie geeft ook intern een boost. De neuzen staan weer dezelfde kant op, samen zet je een stip op de horizon.

Frank du Mosch

Frank@thebroadcaster.nl